Basur Neden Olur Ve Basura Dair Herşey

Makatta Kaşıntı

Makatta Kaşıntı Nedir?

Yaygın olarak görülen sorunlardan bir tanesi olan makatta kaşıntı,bazen hiç bir neden olmaksızın ortaya çıkmakla beraber,bir çok sebebe bağlı olarak da kendini gösterebilmektedir.Makat bölgesine perianal bölge de denmekle beraber bu perianal bölge,allerjik reaksiyonlara ve irritasyonlara oldukça duyarlı ve hassas bir bölgedir.O yüzden aşağıda sayacağımız sebeplere bağlı olarak  gelişen ve özellikle kaşınti şikayetiyle hastanın yaşamında sıkıntılara neden olan bir rahatsızlıktır.

Makatta Kaşıntı Sebepleri Nelerdir?

makatta kaşıntı

makatta kaşıntı

Makatta kaşıntı sebeplerinden,belli tahliller ve muayeneler aracılığıyla açık bir şekilde ortaya çıkan,dışkıdaki parazitler ve makatta çatlak yani anal fissürdür.Dışkıda en yaygın olan parazit,kıl kurdudur.Kıl kurdu eskiden anüsteki kaşıntıların sorumlusu olarak kendini daha çok gösteriyordu.Fakat zamanla kullanılan suların temizliği ve insanlardaki hijyen konusunda hatırı sayılır derecede bilinçlenme,kıl kurdunun makatta kaşıntı konusundaki rolünü azaltmıştır.

Makat bölgesinin tuvalet ihtiyacından sonra yetersiz temizlenmesi,yani ilgili bölgede dışkı artıklarının kalması,kaşıntıyı da beraberinde getirebilir.Fakat makat temizliğinin yeterince yapılmamasının yanında bu temizliğin fazla yapılması da makatta kaşıntıya neden olmaktadır.Şöyle açıklamak gerekirse;titiz olan kişiler,bu bölgenin temizliğini suyun yanında sabun gibi kimyasallar kullanarak fazlaca yaptıklarından,makat bölgesinde bulunan ve burada koruyucu bir görev üstlenen bir kısım yağların da oradan uzaklaşmasına neden olur.Dolayısıyla makatın koruyucu tabakası gittiği için cilt elastikiyeti de kaybolur ve makatta kaşıntıya neden olur.Makat bölgesine sabun ve şampuan gibi kimyasalların temas etmesi(banyo yaparken saçlar şampuanlıyken  ve vücut sabunluyken durulama esnasında kalçaların arasına kaçmaması için baş öne eğik pozisyonda olmalı) muhtemel bir makatta kasinti sebebidir.Maddeler halinde sebepleri sıralayacak olursak;

  1. Temizliğin fazlaca yapılması:Makat bölgesinin sadece su kullanarak temizliğinin yapılması gerekmektedir.
  2. Giyim konusunda seçici davranılmaması:Sentetik tarzı iç çamaşırlar ciltte tahrişlere neden olabilir.O yüzden mümkün olduğunca pamuk ya da keten tercih edilmelidir.
  3. Tuvaletten sonra anüs temizliğinin yeterince yapılmaması:Makat bölgesinde kalan dışkı artıklarının içinde bulunan safra asitleri ciltte yanma,tahriş ve kaşıntıya neden olabilmektedir.
  4. Dar iç çamaşırı ve pantolonlar giymek:Bu da bölgenin havasız kalmasına neden olur.Dolayısıyla oluşan nemden ve cildin birbirine sürtmesi sonucu ciltte tahrişlere neden olur.
  5. Aşırı Kilo:Kilonun varlığı,kalçaların birbirine aşırı yapışarak sürtmesinden  ve anüs bölgesini havasız ve nemden ıslak bırakmasından dolayı anüs bölgesinde kaşıntılara neden olabilir.
  6. Dışkıdaki parazitler:En çok görüleni kıl kurdudur.
  7. Banyodan ve tuvaletten sonra anüs bölgesinin yeterince kurutulmaması:Bu da cildin aşırı hassaslaşmasına neden olarak kaşıntıya neden olabilen sebepler arasındadır.
  8. Islak mendil ve adi tuvalet kağıdı kullanımı:Islak mendilin ve kalitesiz tuvalet kağıtlarının içindeki kimyasallar,ciltte allerjilere neden olabilir.
  9. Hemoroid varlığı:Özellikle dış hemorodin varlığı makatta kasinti sebebidir.
  10. Gıdalara bağlı sebepler:Ayran,süt,peynir,yoğurt gibi sütten elde edilen ürünler,ketçap,domates,baharat ve acı tüketimi,turşu,çay,kahve,fındık,karbonatlı içecekler de makatta kaşıntı yapan sebepler arasındadır.Ayrıca aşırı çikolata tüketimi de kaşıntıya neden olabilir.
  11. Makatta ıslaklık
  12. Makatta oluşan siğiller,kondilom varlığı
  13. Ülseratif kolitler ve rektal polipler
  14. Anal fissür yani makat çatlakları
  15. Çeşitli sebeplere bağlı olarak gelişen rektumda oluşan iltihaplanmalar
  16. Makat bölgesindeki yaralanmalar
  17. Enfeksiyonlar
  18. Bazı hastalılar için kullanılan ilaçlar,romatizma ve gut hastalığı ilaçları gibi..
  19. Cilt hastalıkları
  20. Önceden geçirilmiş anal bölgeyle ilgili ameliyatlar:Ameliyattan sonra sızıntının varlığı makatta kaşıntıya neden olabilmektedir.

Makatta Kaşıntı Tanısı Nasıl Konur?

Kaşıntı şikayetiyle gelen hastaya önce gözle muayene yapılır.Daha sonra anaskopi ve sigmoidoskopi yapılarak bağırsağın son bölümleri gözlemlenir.Yapılan muayenede makatta kaşıma izleri görülür.Eğer uzun zamandan beri kaşıma varsa,cilt kalınlaşmıştır ve beyazdır.

Makatta Kaşıntı Nasıl Geçer?

kıl kurdu ve makatta kaşıntı

kıl kurdu ve makatta kaşıntı

Tedavi olarak makatta kaşıntı probleminde en çok kullanılan ve en etkili olan pruzon merhemdir.2-3 gün gibi kısa bir sürede kaşıntıyı yok eder.Bunun haricinde yukarıda saydığımız özellikle ilk maddelerdeki şeyleri yapmamak makatta kasintiyi azaltacak bir süre sonra da yok edecektir.Tuvaletten sonra temizliğin,sadece su kullanarak yeterince yapılması,sentetik iç çamaşırlar yerine keten ve pamuk olanlarının tercih edilmesi,bol ve rahat iç çamaşırı ile pantolonlar tercih etmek,kıl kurdunun varlığı söz konusuysa onu yok etmek,Banyodan ve tuvaletten sonra anüs bölgesini ıslak bırakmadan iyice kurulamak,aşırı kilo varsa kilo vermek,süt ürünlerini az tüketmek,çay ve kahveyi kesmek ya da en aza indirmek,turşu,acı,baharat gibi gıdaları kesmek gibi beslenmeyle ilgili durumlara dikkat etmek makatta kaşıntı tedavisini otomatik olarak sağlayacaktır.

Etiketler: , , , ,

Makatta Kaşıntı Hakkında Yapılan Yorumları

  1. Sanem dedi ki:

    Hocam be travestiyim Bende kaşıntı var makatin ağzında ilişkiye devam edebilirmiyim sakıncası varmı

  2. Esra dedi ki:

    Merhaba hocam 31 yaşında bir anneyim.makattta kasintim var enfeksiyon hastalıklarına gittim kıl kurdu için test yapıldı kurt yok ama kasintim geçmedi.kanama yara vs.yok sadece tatlı bir kaşıntı var WC girdiğimde oturduğum da camasirim dediğinde oluyor ne yapmalıyım, hangi Dr gitmeliyim.

  3. Nurullah dedi ki:

    Hocam merhaba ben 31 yaşındayım yaklaşık 1 haftadır sıkıntım başladı Makat bölgesinde önce kaşıntı oldu sonrasında ise makat bölgesinde tahriş oldu sanki ve sivilce gibi bir şey var tam nedir anlamadım oraya dokununca acıyor ve birazcık kan aktı orda.(Tuvaletle birlikte akan kan değil)

  4. seyda ÖZDEMİR dedi ki:

    Hocam mrh. 28 yasındayım benimde sorunum makatta ki kaşıntı yaklaşık 1 yıldır çekiyorum pruzon krem kullanıyorum. bitiyor yeniden alıyorum gittiğim hocalarımızda o kadar detaylı söylemiyorlar kullan qeçer muhabbeti yapıyorlar, kesinlikle kabızlık vs sorunum yoktur ama kaşıntım qelince duramıyorum bir çözüm de siz söyleyin Lütfen ALLAH razı Olsun iyi çalışmaLar.bu kaşıntım gelince inanın çatlayacak duruma qeliyorum 🙁

  5. Mesut dedi ki:

    Çok sıcak suyla banyo yapmakta makattaki kaşıntıyı arttırır, unutmayın, kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum.

  6. mehmet ozturk dedi ki:

    Hocam geceleri makatimda cook tatli bir kasinti oluyor, zamanla. Kasinmaktan dolayi makat cevresi tahribe ugradi , makat bolgesi her zaman nemli sanki bi sivi akiyo, yuruyemiyorum fazla. cunku terliyo yapis yapis oluyo ve yururken bacaklarimi acmam gerekiyo arada bir,, zamanla kasintidan dolayi mi artik bilemiyorum makat agzinda catlak olustu…uyku duzenim alt ust oldu tuvalet duzeni bozuldu her yemekten sonra ishal.. kosarak gidiyom tuvalete.

  7. Şinasi c. dedi ki:

    Benim de makatimda kasinti var kurt parazit gibi bisey olabilir mi??

  8. E.bekir dedi ki:

    Selam hocam benim sorunum başta makat etrafında nohut büyüklüğünde oluşum sonra kendiliğinden yukarı yani testislere doğru çıktı ve bir parmak kalınlığında oluştu sonra ucu meme şeklinde oldu antipiyotik kullandım ucu patladı iğrenc koku bazen sarı sıvı bezende kan geliyor ne yapmam lazım.(tamamen testisler bölgesine yerleşti)

  9. Senol dedi ki:

    Hocam ıyi geceler 37 yaşındayım ve sorunum makat bölgesinde kurt olması ve her doktora gittiğimde sadece bi 6 taneli hap veriyolar ve bu habin 3 bir kere kullanıyorum ve 4gun sonra oteli 3 nu atiyorum ve 1 ay sonra bisey kalmiyo ama biraz zaman geçtikten sonra yine uruyo makat bölgesinde bu kurtçuklar saç teli gibi ve çok rahatsiz oluyorum uyuyamiyorum bi ilaç önere bilirmisiniz saygiar

  10. Erdal dedi ki:

    Bende makatta şişkinlik kaşıntı oldu ilaç la geçti

  11. Gokhan dedi ki:

    Sadece kaşıntı sorunu olan için bir melhem önericem doktorların tavsiye ettiklerini kullandım para etmedi sadece gün içinde ki kaşıntıyı gidermeye yarıyorlardı MANTAZOL u kullandım aynı gün içinde gittigini farkettim resmen bi haftaya hicbirsey kalmaz ALLAH ın izniyle sizede tafsiye ederim tabi çabuk kurtulmak için bu önerim aksi taktirde ďoktora gidin utançtan yerin dibine girin 🙂 ben gidemedim çözümünü kendim buldum sizde cesaret varsa gidin 🙄 sonra 2 3 yıl kaşına durun:))

  12. Kadir dedi ki:

    Hocam Benim kaşinti var makatda eczanede. Sizin dediniz kirem satilmiyormüş başka kirem verdi. İlkgin hiç kaşinti yok tu son ra tekrar olmaya baişladi Fazla kaşinmiyor ama çok rahatsiz oluyorum. Sadece keneri kaşinyor ama

  13. irfan dedi ki:

    Merhaba hocam benim makatta kaşıntı ve bazen kanama yapıyor ve ıslak kaldığında daha fazla kaşınıyor bunun tedavisi ilaçlamı olur yoksa ameliyat olmam lazım bir bilgi verirseniz iyi olur

  14. NESLİ dedi ki:

    mrb hocam bende 2 senedir basur başlangıcı vardı dr merhem verdi kaşıntı için kanatırcasına kaşınıyor makat ve kuyruk sokumum kanıyorda ne yapmam lazım hocam yardım edin gece güzdüz kaşınıyor?

  15. Yaşar dedi ki:

    Hocam yaşım 35 makata kaşıntı yaralar oluşmuş ve bu kasintilardan kurtulamıyorum yaralardan dolayi büyük abdestimi zor yapiyorum.bu yaralar ve kasintilar 1 veya 2 aydır böyle devam ediyor ne yapmam lazım ne olur biraz bilgi verin bana

  16. KaDeR_BuRSa dedi ki:

    Sadece su kullanarak makat temizliği ne derece hijyendir ki ??
    Ben, daima sıvı sabun kullanarak yaparım o temizliği ..
    Yanlış bir uygulama mı ki bu ???

  17. Sadece su kullanarak makat temizliği ??? dedi ki:

    Sadece su kullanarak makat temizliği ne derece hijyendir ki ??
    Ben, daima sıvı sabun kullanarak yaparım o temizliği ..
    Yanlış bir uygulama mı ki bu ???

  18. Mikail dedi ki:

    Bu makatta kaşıntıyla başlayan sonra dışkılarken acı ve kanama yapabilen ağrılı(evet berbat) bi süreç,
    Vakit geçirmeden Bir genel cerrahi uzmanına başvurun utanmaya gerek yok (tabiki ilk gidişte utanıyorsunuz ama alışıyorsunuz) çünkü nedenleri başka olabilir,,,

  19. murat dedi ki:

    Selam hocam bende hemen hemen 7 aydır kaşıntı var ve bu kaşıntı büyük abdestimi yaptıktan sonra oluyor ne yapmalıyım lütfen bana yardımcı olurmusunuz teşekkürler

  20. Ertaç dedi ki:

    Benim adım ertaç büyükabdestimi yaptıktan sonra dışkımdakurt veyanma ağrı vesızlama oluyor yaklaşık3,5yıldır çekiyorum neyapmam lazım yardımedin teşekkürler

  21. Ilknur dedi ki:

    Hocam bende siil olustu ve gittikce cogaliyor ne yapmam gerek piskolojik olarak etkileniyorum ccok

  22. isimsiz dedi ki:

    Hocam benim yaşım 13 büyük tuvaletimi yaptıktan sonra kaşıntı oluyor krem işe yaramıyor çözüm nedir

  23. ZEYNEL dedi ki:

    hocam makatta kaşıntı oluyor bu kaşıntı tuvalet ihtiyacında sonra oluyor bazende saatlerce sürüyor her GÜN oluşmuyor adeta makatta karıncalanma oluyor ne olabilir tedavisi nedir TEŞEKKÜR EDERİM

  24. kadir dedi ki:

    2 aydan fazladır bendede kasinti var ozellikle geceleri artiyor. Merhem aldim iyo geldi biraz ama tamamen gecmiyor. Ne tavsiye edersiniz doktorami gitmeliyim

    • Esra sali dedi ki:

      Bu kil kurdu yuzunden olabilir.kil kurtlari geceleri anüsten disari cikip binlerce yumurta birakiyorlar.sonra o yumurtalar hareketli halde catlamaya baslar be yuzlerce kil kurdu dogar.dikkat etmelisiniz

  25. Defne dedi ki:

    Merhaba makat bolgemde ara ara kasinti duyuyorum agri veya kanama yok. Neden olabilir? Hangi brans doktoruna gitmeliyim?

  26. sema baysal dedi ki:

    Meraba hocam36 yaşundayım Makatta jaşıntı oluyor geçyiyimiz gece şse agrı ilebutandım inanılmaz bir agrı ilaç iötim uyudum geçti basurum yok neden ola bilir

  27. Ergin dedi ki:

    Selam Hocam. Yasim 27 buyuk abdesten sonra kasinti oluyor cok tuvalet kagidi kullandigim zaman cok kucucuk damla kan ‘la karsilasirim. Lutfen bana yardimci olun. Ne yapmam gerekiyor.

  28. Hamdi dedi ki:

    Merhaba benim makatta asiti kasinma var daha once basur baslangici vardi doktor gittigimde ggecmis dedi merhem verdi kullanmadim simdi ne yapmam lazim

  29. Yakup dedi ki:

    Peki hocam tedavi için hangi doktora basvurmamiz gerekir

  30. Mevlut Dogan dedi ki:

    Selamlar esim 32 yasinda 10 yıl once doğumdan sonra atilan bi yanlis dikis sonrasi arka ve on kisminda ara ara kanamali catlaklar var oyleki kuyruk sokumuna kadar cikmaktadir genel cerraha gidip gorundugunde fisur amaliyati yapildi ama faydasi olmadi cektigi aci yanina kar kaldi ne yapmamiz veya hangi bolum doktoruna gisilmesi gerekiyor zor durumda cani cok yaniyor

Yorum Yaz

Site Yazarı Google +: Mükremin Alkan