Basur Neden Olur Ve Basura Dair Herşey

Tromboze Hemoroid

Tromboze Hemoroid Nedir?Neden Olur?

Tromboze hemoroid yani diğer bir deyimle boğulmuş basur, özellikle dış hemoroidlerde anüsteki yastıkçık denilen oluşumlarda kanama olur.Dolayısıyla yastıkçık içinde bir pıhtı oluşur ve bu çoğu zaman bir nohut büyüklüğündedir.

İşte bu kısa bir zaman içinde,örneğin sadece bir kaç saat içinde şiddetli ağrı,sertlik,şişkinlik şikayetlerini de beraberinde getiren bu duruma tromboze hemoroid ya da boğulmuş basur denir.Daha da açık söylemek gerekirse;kanın basur memesi içinde pıhtılaşması durumuna denir.Sık görülen bir hemoroid türüdür.

tromboze hemoroid

tromboze hemoroid

Dış hemoroidle karıştırılmasına karşın tromboze hemoroid,iç basurun kabızlık gibi nedenlere bağlı olarak aşırı ıkınmayla dışarı çıkması ve anüs kaslarının bu yapıyı sıkarak boğmasıyla aniden ortaya çıkar ve makat kaslarının,oluşan bu basur memesini sıkması sonucunda dolaşımın bozulmasından dolayı şiddetli ağrılara sebep olur.Bu şiddetli ağrılar yüzünden kişi otururken rahat edebileceği çeşitli pozisyonlar dener,hatta hiç oturamaz ve uyuyamaz.Ağrının çok şiddetli olmasından dolayı,hasta idrarını yaparken zorlanabilir ya da idrarını hiç yapamaz hale gelebilir.Oluşan memenin içinde biriken pıhtı ve ödem,şişliği,bunun patlaması da beraberinde kanamayı getirebilmektedir.

Ayrıca ağır spor ve egzersiz yapan kişilerde,fazla ağırlık çalışan kişilerde basıncın çok fazla artmasına bağlı olarak toplardamar cidarında yırtılmalar olmakta ve pıhtılar oluşabilmektedir.Bütün bunların yanında rahatsızlığa neden olan,başka nedenlerden de bahsedilebilir.Normal doğum,kabızlık ve ishal,amip,acı tüketimi gibi..Aslında hemoroide neden olan faktörler de bir nevi ileride boğulmuş basur yani tromboze hemoroidin oluşması ihtimalini de ortaya çıkardığından,ortak nedenler olarak sayılabilir.
Tromboze Hemoroid Kendiliğinden Geçer mi?

Tromboze hemoroid genelde kendiliğinden geçer.Hissedilen ağrı,2 gün içerisinde en yüksek seviyeye kadar yükselir.Daha sonra,gün geçtikçe azalmaya başlar.Ağrı 30-35 günde,şişlik ise 50-60 günde kaybolur.Fakat burada kalıcı düzelme söz konusu değildir.Kalıcı olarak tedavi edilmesi gerekir.Aksi takdirde ilerleyen zamanlarda tekrar ortaya çıkabilir.Bazen anal hematomla karıştırılabilir.

Tromboze Hemoroidde Tedavi

tromboze hemoroid

tromboze hemoroid

Tedavisinde ise önce tromboze hemoroid yani boğulmuş basur tedavi edilir.Tedavi için de,hastanın ağrıdan duramadığı acil durumlarda basit bir işlemle lokal anestezi altında basur memesinin içindeki pıhtı boşaltılır.Bu işleme trombektomi denmektedir.Bu pıhtının boşaltılmasıyla hasta da büyük bir rahatlama olur.Rahat bir şekilde hasta günlük yaşamına dönebilir.Hasta boğulmuş basurdan kaynaklanan şiddetli ağrı gibi şikayetlerden kurtulduktan sonra hemoroidin,derecesine göre tedavisi yapılır.Cerrahi müdahale olmaksızın sadece ağrıyı en aza indirmek için de çeşitli ilaçlar verilebilir.Analjezik yani ağrı kesici tabletler,hamileler için parasetamol içeren ağrı kesiciler verilir.Anestol merhem sürülerek bu bölgenin uyuşturulması sağlanarak da ağrıyı azaltmak yoluna gidilebilir.Bunun haricinde rahatlama sağlamak için sıcak su oturma banyosu yapılabilir.Ayrıca dışarı çıkan hemoroid memeleri,tromboze hemoroide dönüşmemesi için,makat içine itilmelidir.
Acilen ameliyat edilmesi gereken vakalarda,tercihen HAL yöntemiyle ameliyat yöntemine başvurulabilir.

Boğulmuş basur,tedavi eilmezse ilerleyen dönemlerde doku çürümelerine sebebiyet verebilir.

Tromboze hemoroid tedavi edilip geçmesi beklenmeden ameliyat yapmanın bazı sakıncaları bulunmaktadır.Bunlardan makat darlığı olma ihtimali,bu ihtimalden dolayı daha az doku alınırsa hastalığın tekrar nüksetme ihtimali ve kanamanın fazla olma ihtimalidir.Bu yüzden ,önce tromboze olmuş basur memesini ortadan kaldırmak ve şikayetleri en aza indirmek gerekir.Bitkisel anlamda bu amaç için kullanılan ceravita kapsül bulunmaktadır.

Tromboze hemoroidde kullanılan başka bir yöntem de sülük tedavisidir.Oluşan pıhtıyı emerek buradaki basıncı düşürür ve böylece o bölgede,ağrıyı azaltarak bir rahatlama sağlar.Zaten sülük tedavisi sadece bu boğulmuş basurda etkilidir.

Tromboze hemoroidde,belirtiler arasında ateş yoktur.Eğer ağrı ve şişliğin yanında ateş de varsa,Söz konusu rahatsızlığın perianal apse olma ihtimali vardır.
Ayrıca tedavi olarak sıvı artırımına bağlı olarak liften zengin bir diyet verilir.Kabızlık önleyici ilaçlar ve kabızlığı önleyen yiyecekler tavsiye edilir.Ameliyat videosu için  tromboze olmuş hemoroide tıklayınız.

Bir önceki yazımız olan Cocuklarda Hemoroid başlıklı makalemizde bebeklerde hemoroid, çocuklarda basur ve çocuklarda hemoroid hakkında bilgiler verilmektedir.

Etiketler: , , , ,

Tromboze Hemoroid Hakkında Yapılan Yorumları

  1. haluk dedi ki:

    Merhaba benim oğlum 11 yaşinda büyük abtestini yaparken zorlanıyor içerde sert şişlik olduğunu söylüyor hemoroyit olabilirmi bizi bilgilendirirseniz sevinirim .not.yanlız yiyeceklerde çikolata ve ekmek cinsini çok yiyor kuru yiyecekleri fazla tuketiyor tuvalet de tabletini alıp oyun oynuyor fazla bekliyor buda sebebiyle olabilirmi saygılar.

  2. erkek 19 yaşında dedi ki:

    Hocam öncelikle kolay gelsin iyi çalışmalar diliyorum bu platformda sorularımıza cevap verdiğiniz için size binlerce kez teşekkür ediyorum şimdi soruma gelirsek bende yaklaşık 1 ay içinde bir ağrı oldu otururken ve büyük abdestimi yaparken ancak bu 1 veya 1.5 hafta sürdü ne kaşıntı oldu nede kanama sadece dediğim ağrı oluştu ve belirgin bir şekilde şişlik oluştu sonra tam anlayamadım ama sonradan acı kendiliğinden geçti 1.5 hafta sonra şu anda belirgin bir şekilde şişlik var büyük abdestimi yaparkende bir ağrı yok otururkende ancak şişlik var ve korkuyorum ama ne acı ne kaşındı nede kanama var doktora gitmeye utanıyorum daha yaşım 19 resimlere bakıyorum kendim ile karşılaştırıyorum ama bilmiyorum ilk ağrım olduğunda basurum olduğunu düşünüyordum ancak şimdi sadece şişlik var çevresinde oda otururken belirgin oluyor başka bir şey olma olasılığı yada geçme olasılığı var mı sizce eğer mümkünse resimde atabilirim ama utanıyorum lütfen yardımınızı bekliyorum.. :'(

  3. tarık nurullah birsayi dedi ki:

    Hocam ben troboze hemoroitle trombektomi yapıldı. Lokal yapılan bu işlemden sonra ne zaman iner bu şişlik. Elimle içeriye iteyimmi. Saygılar hocam.

  4. Aliye erol dedi ki:

    On bes yildir bu tromboze hemoroid bende var besinci dogumumu yaptim su an yumurta buyuklugunde ve mordamarlar gorunuyor belden altim felc gibi sizliyor sancidan oluyorum nasil nerde tedavi edilebilir ne olur yardim edin.

  5. Uğur ceylan dedi ki:

    Merhaba hocam bu yazıyı şu an yeni ameliyat olmuş biri olarak yazıyorum ben 3 gün önce ameliyat oldum teşhis trombozeydi şuan verilen ilaçları ve kremi kullanıyorum yazmadan evvel ameliyattan sonra ilk kez büyük WC mi bugün yaptım Dr un dediklerine uyuyorum ama makatimda hala baktığımda küçük 4tane memecik var bunlar nasıl geçecek hala ağrılarım devam ediyor yurumektede zorlanıyorum bana bir akıl veriniz Dr mu degistiriyim napiyim 6gun sonra kontrol e gel dedi ne zaman gider bu memecikler özel hastane de tedavi oldum

  6. Aksu dedi ki:

    Merhaba hocam bendede 5 gun once ayni sekilde basur cikti cok buyuk bi et parcasi olustu bir gecede 5. Gunde baya bi kanama olustu doktora gitmekte istemiyorum ameliyatsiz duzelirmi beklemelimiyim

  7. Denizz dedi ki:

    Merhaba Hocam, bende 3. derecede hemoroid var yani tromboze sanırım doktora gittim, çok fazla operasyon gerektiren bir durum olmadığını ama yinede ameliyat olmam gerektiğini söyledi,ben çok korkuyorum o kadar kötü yorumlar okuyorum ki ameliyatında artık çözüm olmayacağını düşünüyorum.ben dışına çıkmadığı sürece bir sıkıntım yok ameliyattan vaz geçersem ilerleyen zamanda daha da ilerler mi,ne yapmalıyım .

  8. Ahmet dedi ki:

    Merhaba hocam 1 gün önce doktorum pıhtılaşmış kanları aldı beni rahatlattı 5 gün sonra tekrar gelmemi ve lazer tedavi olacagımı söyledi lazerden sonra tekrar edermi rahatsızlık kalıcı çözümmüdür. Bu şişlikler gecermi ve kanama ne kadar daha sürer saygılarımla.

  9. Mesut dedi ki:

    Hocam 6 gündür makatımda bir şişlik ve cok şiddetli ağrıyla yaşıyorum şişlik aniden gelişti hatta sahura kalktım bişeyim yoktu 2 saat sonra işe gitmek için kalktıgımda oluşmuştu bugün yani 6. gününde ağrılara dayanamayarak genel cerraha gittim ilaç tedavisi önerdi bende kesinlikle alınmasını istedim dayanacak gücünün olmadığını söyledim ve doktorbeyde anal hemotom olduğumu ve alabileceğini söyledi ve şişliğin içindeki pıhtılaşmış kanı boşalttı lakin anestezinin etkisi geçmeye başlayınca yine çok kötü ağrılar hissetmeye başladım yürüyemiyor oturamıyor hiçbirşey yapamıyorum bu ağrılar ne zaman geçer ne zaman kurtulurum

  10. Navıye dedi ki:

    Hocam Çocuğum Uç yasında popısundan trımbektımi gecırdı aItı ay önce aIındı tekrarladı yenıdan neyapayım ağrısı yık küçük nohut Yarısı kadar Büyüklüğü bekkeyekımmı

  11. serdar dedi ki:

    hocam ben uzun zamandır hemoroid sorunu yaşıyorum kabız olmasam bili tabiriyle isal dorumunda bili ver magat bölgesinde memeler var lakin tam alt kısmında bir sertlik var ve bu sertlik hiç geçmiyor şiddetli bir agrı yapmıyor en azından sürekli ama ara ara yapıyor genelde tuvalette kaşıntı ve sızlama o şişligin oldugu yerde oluşuyor ne yapmam lazım şimdiden cvb nız içn teşekkürler

  12. volkan dedi ki:

    tromboze hemoroidim var şişlik %70 azaldı 27 gündür ağrım geçmio daflon anestol pomad proctolog krem sıcak su lifli gıdalar düzeenli tüketip acı baharat turşu vs tarzı şetler almama rağmen bir türlü geçmiorr bu ağrının bu kadar sürmesi normal mi

  13. Hakan tetik dedi ki:

    Çok şiddetli ağrı ve kanama var tromboze olmuş hemoroid durumum var.acilarimi dindirmek için ne yapabilirim.

  14. Ndndd dedi ki:

    45 gun oldu amaliyat olali trombozeden halan agrilarim.var allah belasini versin keske olmasaydim olacak olanlar varsa kesinlikle kesinlikle olmasinnn

Yorum Yaz